zondag 5 oktober 2008

Kat

Sst! Niet aan mijn kat vertellen, maar inmiddels wou ik dat ik gewoon besloten had hem in Nederland te laten. Maar dat is nu te laat. Hoe ingewikkeld is het om een kat van Nederland naar Zweden te brengen? Zo ingewikkeld ongeveer:

Ergens in mijn algemene ontwikkeling had ik geleerd dat er iets moeilijks was met Scandinavië en het importeren van dieren. Dus 4 maanden (!) voor de geplande verhuizing ging ik vast wat websites checken. Dat was dus al te laat... Blijkt namelijk dat hij niet alleen ingeënt moet worden tegen hondsdolheid (dat in Nederland voor het laatst in de jaren '80 voorkwam), maar dat hij vier maanden na de inenting getest moet worden om te zien of hij voldoende anti-lichaampjes heeft aangemaakt. Daarnaast moet meneer een paspoort, een id-chip, officieel door de dierenarts ontwormd en een conditiecheck. En dan moet ik me met de hele papierwinkel aan de grens melden op het moment dat ik het beestje invoer.

Ik ga toch maar gewoon braaf aan het hele circus mee doen. Heb er nu al zoveel moeite in zitten. Ik heb mijn reis er dus al twee weken voor uitgesteld en al twee rabiës-shots gehaald bij de dierenarts. Dan kan de rest er ook nog wel bij.

Pff... Seriously mensen. En als ik hem nou vlak voor de grens de auto uitgooi en hij loopt zelfstandig de grens over?



Geen opmerkingen: