dinsdag 14 oktober 2008

Kredietcrisis

Trouble in paradise... Tot nu toe waren de verhuisongemakken redelijk onschuldig. Leien dakje... Deze week de eerste serieuze tegenwind. Onze nieuwe huisbaas zet ons op straat! En ik woon er nog niet eens!

Watskebeurt? Ons stulpje bleek een illegaal onderverhuurde sociale huurwoning. Dat kleine doch essentiële detail had de huisbazin ons onthouden. De bewoners van ons pand zouden het gebouw wel kopen van de woningbouwvereniging, daarna zou de onderhuur natuurlijk legaal zijn. I.v.m. de kredietcrisis kreeg een aantal bewoners hun hypotheek echter niet rond, en toen is de hele verkoop afgeketst. Toen zat onze huisbazin ineens met illegale onderhuurders. In paniek besloot ze dat ze dan maar zo snel mogelijk van ons af wil en haar dochter erin zet. Alsof dat niet illegaal is!

Lang verhaal kort: ook ik ben dus slachtoffer geworden van de kredietcrisis! Hip. Dat dan weer wel.

En we zijn dus weer op zoek. Ik sta open voor suggesties.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ik neem aan dat het om een appartement in Zweden gaat? Dat heb ik zo niet voorhanden. In Amsterdam ook niet trouwens. Een nieuwe fase in een leven levert altijd interessante doorkijkjes op. Leuk om te lezen.

Evelien zei

ik weet nog wel iemand die een huisgenoot zoekt, maar dat is in de lower east side. manhattan. hmmm.

Anoniem zei

Mijn vrienden die in Zweden hebben gewoond, vertellen dat de studentenhuisvesting appartementen voor stellen heeft. Hij kreeg als uitwisselingsstudent een kamer van hen (hij moest natuurlijk wel huur betalen). En dat er vaak extra wordt gevraagd voor onderhuur, maar dat dat verboden is.