donderdag 26 februari 2009

Popcirkus

Zweden heeft een levendige muziekscene. Ik durf de stelling wel aan dat Zweden de meeste bandjes hebben per hoofd van de bevolking. Ik heb me er niet in verdiept, maar begrijp het Zweedse systeem inmiddels goed genoeg om te gokken dat je als kunstenaar/artiest in Zweden gewoon een fatsoenlijk inkomen van de staat krijgt. Dat zou de hoeveelheid verklaren. Of misschien zit ik er helemaal naast en is het gewoon een heel muzikaal volkje.

Ik woon alweer een maand of drie (!!) in Stockholm maar had nog niet de tijd gevonden om al die honderden coole bandjes uit te checken. Het Nederlandse bezoek had echter zijn zinnen gezet op een avond uit dus wij togen gister naar Debaser in het centrum van het hippe Södermalm (denk Tivoli in Utrecht). Aldaar had men namelijk een muziekavond met maar liefst drie Zweedse bandjes. Eigenlijk was het de opname van het Zweedse TopPop: Popcirkus. Alles werd dus ook nog eens live uitgezonden op Zweden 2. En is volledig terug te kijken op de website. Voor de liefhebbers: o.a. na 36.35 ben ik zelfs frontaal in beeld!

En wat ik nou ontzettend leuk vind: je moest de mannelijke bandleden nu eens met een vergrootglas zoeken! Een avond met enkel hippe jonge vrouwen die best puike pop- en rockmuziek voorbrachten.

1 opmerking:

Evelien zei

jai ho! (ik vind dat zo'n vrolijke uitroep)