zondag 21 september 2008

Autovrij

Ok, heeft niks met Stockholm te maken, maar toch interessant en ik ben er lang mee bezig geweest: vandaag was Amsterdam autovrij. (ik verzin er straks wel even een Zweedse link bij)

Feestjes zijn over het algemeen minder leuk voor de organisator zelf. Maar ondanks dat ik me suf gecoördineerd heb, vond ook ik het een leuke dag. Want mooi weer, heel veel mensen en blije fietsactiviteiten. GroenLinks Amsterdam organiseerde een FietsFeest tijdens het buurtfestival op de Albert Cuyp in de Pijp. Vooral de proefritjes op ligfietsen en het fietspimpen waren zeer populair!




Kortom: het was leuk. Dit was pas de tweede keer dat de Autovrije Dag op deze schaal georganiseerd werd, maar wat mij betreft groeit dit uit tot een Amsterdamse traditie. In de hele stad leuke, feestelijke, kleinschalige, grassroots buurtactiviteiten met een groen karakter; wat wil een GroenLinkser nog meer?

Dan nu de beloofde link naar Zweden: die suffe Stockholmers deden gewoon niet mee! Half Europa was autovrij, maar Stockholm vond een bilfri dag niet nodig. Vorig jaar had Miljöpartiet de Gröna nog een fietstocht georganiseerd om dat aan de kaak te stellen, maar volgens mij hebben zelfs zij het er dit jaar maar bij laten zitten...

2 opmerkingen:

Evelien zei

he mirte! je gaat naar zweden! maar dat wist je waarschijnlijk zelf al wel!

joepie, wat leuk, wat leuk. wat ga je doen? en wat gaat je vriendje doen? en natuurlijk moet ik dit allemaal niet hier vragen maar je een mailtje sturen. dus dat ga ik nu maar doen. of zo, eigenlijk, want ik moet nu naar college.

kus!

Anoniem zei

Hi Mirte,

Heb je ook nog een 'geheime' website/blog? Daar had je me nog niks van vertelt. Hoe moet ik nou op de hoogte blijven van jullie wetenswaardigheden; hier en in Zweden. Maar dankzij de Hyves heb ik je gevonden.

Groet!