zondag 14 februari 2010

Sven

Alla hjärtans dag, de dag van alle harten, vandaag. Het lijkt een populair feest hier in Zweden. Maar misschien is het eigenlijk wel net zo populair in Nederland maar gewoon niet in die kringen waar ik me gewoonlijk begeef. Ik ben in elk geval geen expert.

In plaats van me bezig te houden met rode en roze hartjes en liefdesverklaringen geniet ik nog even na van de gouden medaille van Sven Kramer. Met een beetje kunst en vliegwerk konden we de wedstrijd ook in Zweden bekijken. De Zweden vinden het niet belangrijk genoeg om uit te zenden op tv. De enige Zweed die meedeed, Johan Röjler, deed ook beroerd gister, dus ik kan me er iets bij voorstellen. De Zweedse publieke omroep, SVT, heeft echter wel een internetkanaal waar ze de wedstrijd op uitzonden. In combinatie met het fantastische commentaar van Erben Wennemars op Radio 1 was het daardoor heel goed te volgen.

Op Valentijnsdag ben ik dus vandaag vooral een beetje verliefd op Sven.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Mirte,
Na het horen van goud voor Sven Kramer, wil ik natuurlijk ook de race zien. Lastig dat NOS geen rechten verleend voor hollanders in het buitenland. Mij is het nog niet gelukt de uitzending te vinden op SVT. Heb jij een tip om Sven te zien in zweden?

groetjes van Carla uit Uppsala

Anoniem zei

Zozo. Niet vies van een beetje nationalisme.

Mirte zei

@Carla:

SVT live: http://svt.se/2.127185/live
maar ik weet niet of ze ook filmpjes hebben na afloop. Ik vind zo gauw ook geen filmpje van Sven.

Verder: http://www.eurovisionsports.tv/olympics/
maar die site is een beetje overbelast geloof ik.

Succes!