donderdag 1 januari 2009

Feest

Oud&nieuw is niet mijn feestje. Iedereen heeft die avond een feestje, dus je moet er op tijd bij zijn om leuk gezelschap voor jezelf te regelen (en ik ben nooit op tijd bij dat soort dingen). De feestjes buiten de deur zijn doorgaans groot en massaal. Ik houd niet van zingende mensen op tv. Ik ben al jaren klaar met Youp van 't Hek. En last but not least: ik houd niet van vuurwerk.

Gister heb ik het allemaal behoorlijk weten te ontlopen. Gewoon de hele dag binnen gebleven. Wel oliebollen gebakken want oliebollen (mits met rozijnen) zijn lekker en ik had net in Zweden geleerd hoe makkelijk het is om ze te bakken. Verder niks geen feest maar wel een heerlijke filmmarathon. Niets mis met 8 uur op de bank hangen en films kijken. Ik was ook volkomen content geweest met om 0.00 uur gewoon doorkijken (de film was nog niet afgelopen), maar het vriendje raakte toch nog enigszins extatisch door het geknal buiten.

Ik ben niet zo van het verbieden, maar vuurwerk... Het is gevaarlijk en daardoor eng, het is vies, het is luid, mensen raken erdoor gewond, en het haalt enge pyromaantjes boven in door mij normaal gesproken zeer gerespecteerde mensen van het andere geslacht. Geldverspilling bovendien. En had ik al gezegd dat het knalt? Binnenblijven is dus het devies.

Om 1 uur nog een prachtig gesprek gevoerd. Met stip op 1 in 'de mooiste gesprekken van 2009'. Zeker 5 minuten bezig geweest om de man aan de andere kant van de lijn duidelijk te maken dat ik niet zijn dochter Rebecca was en dat ik zeker oma niet even aan de lijn wilde hebben. Uiteindelijk maar opgehangen, maar volgens mij dacht hij toen nog steeds dat ik Rebecca was die een grapje maakte.

Al met al een voor mijn doen behoorlijk geslaagde 31 december.


Geen opmerkingen: