zondag 13 september 2009

Bezoek

Bezoek uit Nederland is gaaf. Dat is wel mooi als je emigreert. Al je vrienden vinden het een prachtig excuus om een reis te maken en komen je opzoeken. En dan heb je ze een paar dagen helemaal voor jezelf. Pure luxe.

Bovendien willen ze dan natuurlijk wat van de stad zien, en zo kom ik zelf ook nog eens ergens. Vandaag in het Natuur Historisch Museum bijvoorbeeld. Sleutelwoorden: groot, opgezette dieren, opstellingen uit de jaren '80. Dat klinkt niet heel positief, maar het was heus leuk.

Ik maak me alleen een beetje zorgen over als die vrienden straks allemaal langs geweest zijn... Komen ze dan wel allemaal nog een keer?

Foto: Naturhistoriska Riksmuseet, Staffan Waerndt.

6 opmerkingen:

Oscar zei

Soms sturen ze zelfs nog pakketjes na afloop. Teminste, ik hoop dat het is aangekomen :).

Wieke zei

Ik ben wel van plan om nog een keer te komen hoor!

Mirte zei

@Oscar: zoals gezegd: pakketjes = gaaf.

@Wieke: gezellig! Dan gaan we samen naar zo'n eiland!

Wieke zei

Oe ja... ik droom er nog wel eens van, een van die eilandjes voor de kust. Maar dan nu in de zomer met zwemmen enzo. We hebben voor de heimwee/Finhamnwee maar 'Samen op het eiland Zeekraai' samen gelezen. Aan het eind snapte Hugo helemaal waarom ik een keer naar zo'n eilandje wilde. Heb jij m al eens gelezen?

Mirte zei

Nee, moet nog. Hij staat op mijn lijstje (samen met Gebroeders Leeuwenhart), maar er komt steeds Belangrijke Zaken tussen.

Wieke zei

Huh, Artsen zonder Grenzen ofzo zeker. Ga je de wereld redden in plaats van Astrid Lindgren lezen? Dat lijkt me nou niet de bedoeling... ;)