woensdag 29 april 2009

Gotland

Ik weet het, ik doe de laatste tijd niets anders dan op vakantie gaan. Ik kom helemaal in de knoop met mijn calvinistische geweten dat me streng toespreekt: "eerst werken, dan pas vakantie en genieten!". Maar het komt toevallig zo uit. En het zou toch zonde zijn terug te komen uit Zweden zonder het land gezien te hebben? Ja, en daar kan mijn calvinistische ik dan weer niets tegenin brengen; dat zou inderdaad verspilling zijn. En verspilling is het ergste wat er is...

Gotland was de bestemming. Dat grote eiland in de Oostzee. Heel anders dan de rest van Zweden. Dé toeristenbestemming voor Zweden (en veel Duitsers), maar nu gelukkig nog even niet, want het seizoen was nog niet begonnen. Bekend van de Middeleeuwse ommuurde stad Visby, heel veel kerkjes, schapen, bijzonderen flora en vogels, klifkusten en zandstranden. Ik laat het verder bij wat mooie plaatjes.



Geen opmerkingen: